Pohonné jednotky modelu BigsterVyberte si pohonnú jednotku, ktorá najlepšie vyhovuje vašim potrebám

Najefektívnejšia v meste

pohonná jednotka hybrid 155

Pohonná jednotka

155 k

full hybridkombinovaný výkon 155 k

40 %

zníženie spotreby palivav cykle WLTP v meste

Od

110 g/km

emisie CO₂podľa protokolu WLTP sa môže líšiť v závislosti od verzie a voliteľnej výbavy

Jazdite až

80 %

času 100 % na elektrinuv mestskom prostredí

hybrid 155 ‒ Dacia Bigster

Technológia

Bigster hybrid 155 kombinuje štvorvalcový motor s výkonom 109 k1, elektromotor s výkonom 49 k1, batériu s kapacitou 1,4 kWh (280 V) a inovatívnu multimodálnu automatickú prevodovku bez spojky.

 

Prevádzka

Pohonná jednotka full hybrid modelu Bigster s výkonom 155 koní a maximálnym krútiacim momentom 205 Nm 2 ponúka dynamický rozjazd 100 % na elektrinu a razantnú akceleráciu. Batéria sa dobíja za jazdy rekuperáciou energie pri brzdení a spomaľovaní, vďaka čomu je možné dosiahnuť až 80 % času jazdy v meste čisto na elektrickú energiu.

1 Uvedený výkon 155 koní, skutočný výkon 158 koní.

2 Krútiaci moment elektromotora 205 Nm, krútiaci moment spaľovacieho motora 172 Nm

Najdynamickejší

pohonná jednotka mild hybrid 140

Pohonná jednotka

140 k

mild hybrid

10 %

zníženie spotreby palivav kombinovanom cykle WLTP

Od

129 g/km

emisie CO₂podľa protokolu WLTP sa môže líšiť v závislosti od verzie a voliteľnej výbavy

230 Nm

krútiaci moment

Pohonná jednotka TCe 140 ‒ Dacia Bigster

Technológia

Pohonná jednotka mild hybrid 140 kombinuje trojvalcový preplňovaný benzínový motor novej generácie s objemom 1,2 l na báze Millerovho cyklu (optimalizovaná účinnosť a nižšie straty pri prečerpávaní) s ľahkým 48 V hybridným systémom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

 

Ako to funguje

Hybridný systém podporuje spaľovací motor pri rozjazde a akcelerácii, čím optimalizuje radosť z jazdy a znižuje priemernú spotrebu paliva (5,71 l/100 km) a emisie CO2 (129 g/km) približne o 10 % v porovnaní so spaľovacím motorom s rovnakým výkonom. 

Pre vodičov s vysokým ročným nájazdom

pohonná jednotka mild hybrid-G 140

Pohonná jednotka

140 k

mild hybrid

10 %

zníženie spotreby palivav kombinovanom cykle WLTP

Od

118 g/km

emisie CO₂podľa protokolu WLTP sa môže líšiť v závislosti verzie a voliteľnej výbavy

Viac ako

1 400 km

kumulatívny dojazdkumulatívny dojazd s nádržami na benzín aj LPG

Pohonná jednotka mild hybrid-G 140 ‒ Dacia Bigster

Technológia

Pohonná jednotka mild hybrid-G 140 dokáže spaľovať benzín aj skvapalnený ropný plyn (LPG), pričom každé palivo má vlastnú nádrž. 

 

Bigster prvýkrát ponúka trojvalcový motor s objemom 1,2 l s turbodúchadlom, ktorý kombinuje dvojpalivový systém benzín/LPG a ľahký hybridný systém s napätím 48V.  

 

Ako to funguje

Vďaka prepínaču dokonale integrovanému do prístrojovej dosky je prepínanie z jedného paliva na druhé rýchle a takmer nepostrehnuteľné.  Hybridný systém pomáha spaľovaciemu motoru pri rozjazde a akcelerácii, čím optimalizuje radosť z jazdy a efektivitu. 

Vysoko výkonný a mimoriadne všestranný

Pohonná jednotka hybrid-G 150 4x4

Pohonná jednotka

150 k

mild hybrid Kombinovaný výkon 150 k

30 %

nižšie prevádzkové nákladypriemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 € oproti 1,47 € za benzín

Od

118 g/km

emisie CO₂podľa protokolu WLTP sa môže líšiť v závislosti od verzie a voliteľnej výbavy

Jazdite až

60 %

času 100 % na elektrinuv mestskom prostredí

Dacia Bigster ‒ mild hybrid-G 150

Technológia

Bigster, dvojpalivové hybridné vozidlo s pohonom 4x4, kombinuje výkon 1,2-litrového mild-hybrid 48 V benzínového motora s výkonom 140 k v prednej časti vozidla s elektromotorom s výkonom 13 k na zadnej náprave.

Spaľovací motor je kombinovaný so 6-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a elektromotor s dvojstupňovou prevodovkou a neutrálom.

 

Ako to funguje

Batéria sa dobíja za jazdy pomocou rekuperácie energie pri brzdení a spomaľovaní, čo umožňuje dosiahnuť až 60 % času jazdy v meste v čisto elektrickom režime.

Vďaka prepínaču dokonale integrovanému do prístrojovej dosky je prepínanie z jedného paliva na druhé rýchle a takmer nepostrehnuteľné.