Ako to funguje?
Hybrid kombinuje konvenčný benzínový motor s elektromotorom, ktorý plní viacero funkcií.
full hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
Multimódová automatická prevodovka
1 samonabíjacia trakčná batéria 280 V
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Elektromotor umožňuje 100 % elektrickú jazdu a po zvyšok času podporuje výkon spaľovacieho motora.
Získanú energiu premieňa na elektrinu k nabíjaniu trakčného akumulátora.
Multimódová prevodovka automaticky prepína medzi 3 jazdnými režimami:
* V mestskom cykle
dvojpalivový mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
6-stupňová dvojspojková automatická prevodovka
1 elektromotor s 2-rýchlostnou prevodovkou
1 nádrž na LPG doplňujúca nádrž na benzín
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Elektromotor umožňuje 100 % elektrickú jazdu a po zvyšok času podporuje výkon spaľovacieho motora.
Získanú energiu premieňa na elektrinu k nabíjaniu trakčného akumulátora.
Prepínanie medzi benzínovým a LPG režimom sa vykonáva automaticky alebo na požiadanie pomocou špeciálneho tlačidla.
Vo verzii 4x4 ponúka volič pohonu okrem pádiel na volante na radenie bez spojky aj 5 režimov:
* priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 €/l oproti 1,47 €/l za benzín
mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia 48 V batéria na použitie na cestách
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Spaľovací motor dostáva prídavný krútiaci moment od štartéra-generátora, keď je jazda energeticky najnáročnejšia, napríklad pri rozjazdoch alebo akcelerácií.
Pomáha taktiež dobíjať 48 V trakčnú batériu.
Až o 10 % nižšia spotreba paliva ako pri ekvivalentnom benzínovom motore.
mild hybrid 140 | hybrid 155 | hybrid-G 150 4x4 | |
---|---|---|---|
Technológia | mild hybrid | full hybrid | mild hybrid |
Energia | Benzín + elektrina | Benzín + elektrina | Benzín + LPG + elektrina |
Úspory na spotrebe/spotreba | Až o 10 %1 nižšia spotreba |
Až o 40 %1 nižšia spotreba | Až o 30 % 2 nižšie prevádzkové náklady |
Jazdite 100 % elektricky | Nie | Áno, 80 % jazdy v meste na čisto elektrický pohon | Áno, 60 % jazdy v meste na elektrický pohon |
Elektrická asistencia spaľovaciemu motoru | Áno | Áno | Áno |
Stop & Start | Áno | Áno | Áno |
Nabíjanie počas jazdy | Áno | Áno | Áno |
Elektrický štart | Nie | Áno | Áno |
Trakčná kapacita | 1,5 t | 1 t | 1,5 t |
1 V mestskom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a jazdného štýlu vodiča.
2 priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 €/l oproti 1,47 €/l za benzín
Záruka na trakčnú batériu je 8 rokov alebo 160 000 km pre hybridné motory a 3 roky (bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov) pre batérie mild hybridných motorov.
Áno. Dojazd hybridného vozidla je v závislosti od spôsobu používania vyšší ako pri vozidle so spaľovacím motorom alebo elektromobilu, pretože umožňuje striedať viacero zdrojov energie.
Spočíva v miernej hybridizácií vozidla, kedy elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru iba pri rozjazde a akcelerácií, aby sa znížila spotreba a zvýšil výkon.
V konkrétnom prípade hybridného pohonu G 150 4x4 a jeho prídavného motora umiestneného na zadnej náprave umožňuje tento hybridný systém 60 % času jazdiť na elektrický pohon.
Ponúka tak flexibilnejšiu a dynamickejšiu jazdu a zároveň úsporu paliva v porovnaní s ekvivalentným neelektrickým benzínovým motorom.
Je to jednoduché! Pri batériách hybridných vozidiel (full alebo mild hybrid) nepotrebujete žiadne špeciálne konektory. Dobíjajú sa automaticky počas jazdy, keď vozidlo brzdí alebo spomaľuje.