Hybrid kombinuje konvenčný benzínový motor s elektromotorom, ktorý plní viacero funkcií.
full hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
Multimódová automatická prevodovka
1 samonabíjacia trakčná batéria 280 V
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Elektromotor umožňuje 100 % elektrickú jazdu a po zvyšok času podporuje výkon spaľovacieho motora.
Získanú energiu premieňa na elektrinu k nabíjaniu trakčného akumulátora.
Multimódová prevodovka automaticky prepína medzi 3 jazdnými režimami:
* V mestskom cykle
mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia 48 V batéria na použitie na cestách
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie rekuperovanej pri brzdení a spomaľovaní.
Spaľovací motor dostáva prídavný krútiaci moment zo štartéra-generátora, keď je jazda energeticky najnáročnejšia, napríklad pri rozjazdoch alebo akcelerácií.
Pomáha taktiež dobíjať 48 V trakčnú batériu.
Až o 10 % nižšia spotreba paliva ako pri ekvivalentnom benzínovom motore.
dvojpalivový mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
1 samonabíjacia batéria
1 nádrž na LPG doplňujúca nádrž na benzín
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Vozidlo sa vždy štartuje v benzínovom režime a potom sa môže prepnúť do režimu LPG.
Toto prepínanie sa vykonáva automaticky alebo prostredníctvom vyhradeného tlačidla.
Spaľovací motor dostáva prídavný krútiaci moment zo štartéra-generátora, keď je jazda energeticky najnáročnejšia, napríklad pri rozjazdoch alebo akcelerácií.
Pomáha taktiež dobíjať 48 V trakčnú batériu.
*priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 eura oproti 1,47 eura za benzín
dvojpalivový mild hybrid
Kombinácia
1 spaľovací motor
1 štartér-generátor
6-stupňová dvojspojková automatická prevodovka
1 elektromotor s 2-stupňovou prevodovkou
1 nádrž na LPG doplňujúca nádrž na benzín
Nabíjanie batérie
Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.
Elektromotor umožňuje 100 % elektrickú jazdu a po zvyšok času podporuje výkon spaľovacieho motora.
Získanú energiu premieňa na elektrinu k nabíjaniu trakčného akumulátora.
Prepínanie medzi režimom benzínu a LPG sa vykonáva automaticky alebo pomocou vyhradeného tlačidla.
Vo verzií 4x4 ponúka volič pohonu okrem páčok na volante na radenie bez spojky aj 5 režimov:
* priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 € oproti 1,47 € za benzín
| hybrid 155 | mild hybrid 140 | mild hybrid-G 140 | hybrid-G 150 4x4 | |
|---|---|---|---|---|
| Technológia | full hybrid | mild hybrid | mild hybrid | mild hybrid |
| Palivo | Benzín + elektrina | Benzín + elektrina | Benzín + LPG + elektrina | Benzín + LPG + elektrina |
| Jazdite 100 % elektricky | Áno, 80 % jazdy v meste iba na elektrický pohon | Nie | Nie | Áno, 60 % jazdy v meste na elektrický pohon |
| Elektrická podpora spaľovacieho motora | Áno | Áno | Áno | Áno |
| Stop & Start | Áno | Áno | Áno | Áno |
| Nabíjanie na cestách | Áno | Áno | Áno | Áno |
| Elektrické štartovanie | Áno | Nie | Nie | Áno |
| Úspory na spotrebe/spotreba | Až o 40 %1 nižšia spotreba | Až o 10 %2 nižšia spotreba | Až 30 € 3 na plnú nádrž | Až o 30 % 2 nižšie prevádzkové náklady |
| Trakčná kapacita | 1 t | 1,5 t | 1,5 t | 1,5 t |
1 V mestskom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a jazdného štýlu vodiča.
2 V kombinovanom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a jazdného štýlu vodiča.
3 Priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 € oproti 1,47 € za benzín.
Záruka na trakčnú batériu je 8 rokov alebo 160 000 km pre hybridné motory a 3 roky (bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov) pre batérie mild hybridných motorov.
Áno. Dojazd hybridného vozidlá je v závislosti od spôsobu používania väčší ako pri vozidlách so spaľovacím motorom alebo elektromobilov, pretože umožňuje striedať viacero zdrojov energie.
S motorom mild hybrid 140 má Bigster dojazd viac ako 780 km. S pohonom hybrid 155 dosahuje dojazd viac ako 900 km a s pohonom mild hybrid-G 140 dokonca viac ako 1 400 km (kumulatívny dojazd pri použití nádrží na LPG aj benzín).
Spočíva v miernej hybridizácií vozidla, kedy elektromotor pomáha spaľovaciemu motoru iba pri rozjazde a akcelerácií, aby sa znížila spotreba a zvýšil výkon.
V konkrétnom prípade hybridného pohonu hybrid-G 150 4x4 a jeho prídavného motora umiestneného na zadnej náprave umožňuje tento hybridný systém jazdiť na elektrický pohon až 60 % času.
Ponúka tak flexibilnejšiu a dynamickejšiu jazdu a zároveň zabezpečuje úsporu paliva v porovnaní s ekvivalentným neelektrifikovaným benzínovým motorom.
Je to jednoduché! Pri batériách hybridných vozidiel (full hybrid alebo mild hybrid) nie sú potrebné žiadne špeciálne konektory. Dobíjajú sa automaticky počas jazdy, keď vozidlo brzdí alebo spomaľuje.