Hybridná technológia DaciaZískajte to najlepšie z oboch svetov bez toho, aby ste museli meniť svoje zvyky!

Rôzne hybridné pohony modelu Bigster

Hybrid kombinuje konvenčný benzínový motor s elektromotorom, ktorý plní viacero funkcií.

full hybrid ‒ Dacia Bigster

full hybrid

Kombinácia

1 spaľovací motor

Multimódová automatická prevodovka

1 samonabíjacia trakčná batéria 280 V


Nabíjanie batérie

Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.

mild hybrid ‒ Dacia Bigster

mild hybrid

Kombinácia
1 spaľovací motor

1 štartér-generátor

1 samonabíjacia 48 V batéria na použitie na cestách


Nabíjanie batérie

Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie rekuperovanej pri brzdení a spomaľovaní.

Technológia hybrid-G 150 4x4 ‒ Dacia Bigster

dvojpalivový mild hybrid

Kombinácia
1 spaľovací motor

1 štartér-generátor

1 samonabíjacia batéria

1 nádrž na LPG doplňujúca nádrž na benzín


Nabíjanie batérie

Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.

Dacia Bigster ‒ hybrid-G 150

dvojpalivový mild hybrid

Kombinácia
1 spaľovací motor

1 štartér-generátor

6-stupňová dvojspojková automatická prevodovka

1 elektromotor s 2-stupňovou prevodovkou

1 nádrž na LPG doplňujúca nádrž na benzín

 


Nabíjanie batérie

Batériu nie je potrebné pripájať do zásuvky, nabíja sa počas jazdy pomocou energie získanej pri brzdení a spomaľovaní.

Porovnanie výhod hybridných technológií

  hybrid 155    mild hybrid 140 mild hybrid-G 140 hybrid-G 150 4x4
Technológia full hybrid   mild hybrid mild hybrid mild hybrid
Palivo Benzín + elektrina Benzín + elektrina Benzín + LPG + elektrina Benzín + LPG + elektrina
Jazdite 100 % elektricky  Áno, 80 % jazdy v meste iba na elektrický pohon Nie Nie Áno, 60 % jazdy v meste na elektrický pohon
Elektrická podpora spaľovacieho motora Áno Áno Áno Áno
Stop & Start Áno Áno Áno Áno
Nabíjanie na cestách Áno Áno Áno Áno
Elektrické štartovanie Áno Nie Nie Áno
Úspory na spotrebe/spotreba  Až o 40 %1 nižšia spotreba Až o 10 %2 nižšia spotreba Až 30 € 3 na plnú nádrž Až o 30 % 2 nižšie prevádzkové náklady
Trakčná kapacita 1 t 1,5 t 1,5 t 1,5 t

1 V mestskom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a jazdného štýlu vodiča.

2 V kombinovanom cykle v porovnaní s ekvivalentným benzínovým motorom a v závislosti od podmienok používania vozidla a jazdného štýlu vodiča.

3 Priemerná cena LPG v Európe 5. mája 2025 bola 0,83 € oproti 1,47 € za benzín.

Výhody hybridných vozidiel

Pohon na elektrinu a spaľovací motor
Pohon na elektrinu a spaľovací motor
Dojazd 800 km až 1 400 km (v závislosti od pohonu) bez potreby nabíjania.
Žiadne sankcie pri nákupe pohonnej jednotky hybrid 155
Žiadne sankcie pri nákupe pohonnej jednotky hybrid 155
CO₂/km od 110 g.
Jazdný komfort
Jazdný komfort
Automatická prevodovka (pre pohon hybrid 155), ktorá uľahčuje každodennú jazdu.
Žiadne pripájanie do zásuvky
Žiadne pripájanie do zásuvky
Elektrická batéria sa automaticky nabíja pri brzdení a spomaľovaní.

Máte ďalšie otázky?