Chronológia Dacia

Nie je to len značka, ale aj skutočný príbeh.

Modrý model Dacia Dokker - strešné tyče

1966

Vznik značky Dacia

Značka Dacia je odvodená od „Dácie“, regiónu našich rumunských predkov.
Úlohou značky Dacia je dodávať na trh moderné a robustné rodinné vozidlá, ktoré sú dostupné pre všetkých.

 

1999

Dacia sa stáva značkou skupiny Renault.

Renault kupuje značku Dacia a od základov modernizuje historickú továreň v Pitesti. Dochádza k zásadnej zmene v oblasti kvality značky. Náročné klimatické podmienky, aké v Rumunsku vládnu, zlé cesty a nevyhnutnosť prekonávať veľké vzdialenosti cez horský masív Karpát vyžadujú príkladne spoľahlivé vozidlá.

Dacia Duster ‒ crossover
Dacia Sandero – exteriér sedana

2004

Dacia uvádza rodinný sedan „Logan“, ktorý je symbolom obnovy tejto značky.

V nasledujúcom roku dochádza k prekonaniu všetkých výrobných rekordov. Pokračuje rozširovanie modelového radu Dacia – v roku 2006 je na trh uvedený Logan MCV (kombi), v roku 2007 Logan Van, o rok neskôr Logan Pick up a Sandero a v roku 2010 prichádza model Duster.

2012

Otvorenie novej továrne v marockom Tangeri

Umožňuje rozšírenie modelového radu Dacia – na trh je uvedený model Lodgy, rodinné jednopriestorové vozidlo pre päť a sedem osôb, nasleduje dodávkové vozidlo Dokker Van a jeho odvodená osobná verzia Dokker.

Dacia Sandero Stepway ‒ exteriér
Dacia Lodgy – exteriér modrého minivanu

2016

Dacia fenoménom

Dacia predstavuje fenomén vo všetkých 44 krajinách, kde sa predáva. Takisto pokorila hranicu 4 000 000 predaných vozidiel v novodobej histórii.

Dacia ‒ hodnoty

Filozofia vozidla Dacia

Dacia na Slovensku

Dacia na Slovensku